maandag 2 oktober 2023

Peugeot 208e

Dit moet je lezen!

De Kia EV6

Hyundai Ioniq 5

Kia e-Niro

De nieuwe Peugeot e-208 ziet er van binnen en van buiten net zo fantastisch uit als de benzine en diesel 208’s en is erg leuk om mee te rijden. Het is nog wel een prijzig karretje in vergelijking met zijn fossiele klonen. En achterin blijft het nog even krap bemeten. Als je de overstap naar een kleine elektrische auto wilt maken, kan de elektrische Peugeot e-208 een prima start zijn. Hij heeft een behoorlijk bereik, ziet er cool uit en is praktischer dan die van de rivaliserende Honda e of Mini Electric. De e-208 kan standaard snel worden opgeladen en via een app worden bediend. In feite lijkt de nieuwe e208 ook erg op de Opel Corsa-e Beide merken hebben hetzelfde moederbedrijf en zijn daaronder vrijwel hetzelfde. Sommige van de allereerste voertuigen waren EV’s, maar als je ze vergelijkt met het moderne elektrisch rijden in auto’s zoals de Peugeot e-208, is dat hetzelfde als de nieuwste iPhone met morse vergelijken. De nieuwe Peugeot e-208 is van buiten te herkennen aan exclusieve details, zoals: de grille in carrosseriekleur, de glanzend zwarte spatschermverbreders en de gepolijste 17 inch-lichtmetalen velgen met inserts die de aerodynamica verbeteren. Je kunt hem onderscheiden van de gewone 208 door zijn ‘e’-badge en speciale Peugeot-badge die van kleur verandert in verschillend licht. Het digitaal instrumentenpaneel  met touchscreen van 7 inch is standaard, inclusief DAB-radio en Bluetooth, maar nog belangrijker: Apple CarPlay en Android Auto en de mypeugeot app. Een optie (of standaard op GT-modellen) is een 10-inch versie van hetzelfde systeem die ook een ingebouwde navigatie bevat. In beide gevallen heeft het scherm een ​​hoge resolutie en zijn de menu’s redelijk eenvoudig te navigeren met e-208-specifieke energie-informatie inbegrepen, hoewel de kleine schermtoetsen tijdens het rijden moeilijk te raken zijn.

Wat is goed

  • Fatsoenlijk elektrisch bereik
  • Snelle oplaadstandaard van 100 kWh
  • Lage gebruikskosten

Wat is er niet zo goed

  • Veruit de duurste 208
  • Achterste ruimte is wat krap
  • Onhandig infotainmentscherm

De icockpit 3d van Peugeot valt echter niet te kloppen. De wijzerplaten, allure première, worden op verschillende lagen geprojecteerd om een ​​driedimensionaal effect te geven dat er fantastisch uitziet. Het geeft ook belangrijke informatie duidelijk weer en kan worden aangepast, zodat u kunt kiezen wat u wilt zien. De wijzerplaten van de e-208 verschillen enigszins van die van de standaard auto, ze geven informatie over energie, actieradius en lading weer. Ook een draadloze telefoonlader hoort bij de opties.

Ruimte is zoals je verwacht in dit formaat auto’s. Twee volwassenen zullen geen problemen hebben om comfortabel op de voorstoelen te zitten en de bestuurder krijgt optioneel een elektrisch verstelbare stoel. Hollandse volwassenen op de achterbank zullen echter merken dat hun knieën de rugleuningen van de voorstoelen raken. Het heeft ook nadelen om het langste volk ter wereld te zijn. De kofferbak van de nieuwe e208 doet niet onder voor die van een standaardauto dankzij de slimme plaatsing van de accu.

- Advertisement -spot_img

Meer nieuws

- Advertisement -spot_img

Nieuw

De Kia EV6

Hyundai Ioniq 5

Kia e-Niro

De Nissan e-NV200